czwartek, 5 października 2017

Włosowe kompendium wiedzy - Odczyn pH. Czy szampon dziecięcy to szampon idealny ?

Heej ♥ ! Kochani dziś kolejny wpis z serii "Włosowe kompendium wiedzy". Postanowiłam, że będę skrupulatnie rozwijała tą serię ze względu na duże zainteresowanie.
Dziś będzie temat, który jest dość kontrowersyjny wśród osób intensywnie dbających o włosy.  Czy odczyn pH ma wpływ na skórę głowy i włosy?

SZAMPONY DZIECIĘCE 

    źródło

Wydaje się, że szampon przeznaczony dla delikatnej dziecięcej skóry głowy musi być idealny też dla dorosłych. No bo przecież jest dla dziecka, więc powinien być delikatny, bez SLS i silikonów.  Niestety jest to bardzo mylne przekonanie ! Szampon dla dzieci owszem nie ma SLS i silikonów, ale NIE nadaje się dla dorosłych. 
 Jeśli myliście włosy takim szamponem wiecie, że włosy po nim są:
- tępe 
- szorstkie 
- poplątane 
- spuszone  

Po takim szamponie naturalnie rozchyla się łuska włosa, co nie jest zdrowe dla włosów.  Nie wolno stosować szamponu dziecięcego przy włosach rozjaśnianych ani wysokoporowatych! 
Długotrwałe stosowanie szamponów z za wysokim pH może spowodować wysuszenie się włosów, elektryzowanie, puszenie a nawet trwałe uszkodzenie łodygi włosa. 


Dlaczego tak się dzieje ? 

Szampon dla dzieci ma zazwyczaj bardzo wysokie pH ( mocno zasadowe), dorosły potrzebuje do mycia włosów  niskiego pH ( kwaśnego ). 
Pewnie nasuwa się pytanie czemu szampon dla dzieci nie podrażnia naszych oczu. Odpowiedź znajdziecie troszkę niżej ;D 

ODCZYN pH 

Czy odczyn pH ma znaczenie? Owszem ma i to duże! Zacznijmy od tego co to wgl. jest.  Pamiętacie lekcje chemii? ;D 
Skala pH - to skala kwasowości oraz zasadowości odczynów wodnych jak i chemicznych.  

* Nasze włosy (dorosłych) mają pH ok. 3,7  (odczyn kwaśny) , niektóre źródła mówią, że ok 4,5 
* Skóra głowy ok. 5,5 
* Szampon dla dzieci  ok. 7 
* Ludzkie łzy ok. 7,4

Odczyn pH skóry głowy i włosów od pierwszych dni życia wnosi ok 7 i stopniowo spada z wiekiem. 
Przeciętny szampon dla dzieci ma pH bardzo zbliżone do ludzkiej łzy przez co nie powoduje podrażnienia oka. 
 Zbyt wysokie pH jak i zbyt niskie jest w stanie uszkodzić włos

Jak sobie z tym radzić? Możemy kupić papierki i sprawdzać pH produktów. Ja tego osobiście nie robię. Ludzie nie dajmy się zwariować ;D Niech pielęgnacja włosów będzie też przyjemna ;D Ale jeśli ktoś ma taką ochotę to ten wpis jest napisany właśnie dla niego. Wiem, że są osoby które chciałyby to kontrolować a nie mają wiedzy na ten temat... Dlatego dzielę się swoją. 


Jeśli macie pytania i/ lub chcecie konkretne wpisy na jakiś temat włosowy dajcie znać w komentarzu :) 


13 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post :) ja na początku swojego włosomaniactwa też używałam szamponów dla dzieci ale szybko z tego zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że większość tych szamponów od razu pokazuje swoje działanie i większość już na starcie z nich rezygnuję. Oczywiście zdarzają się i szampony dla dzieci o odpowiednim pH dla dorosłych :)

      Usuń
  2. Kupiłam kiedyś ten szampon Babydream, bo wiele dziewczyn go zachwalało. Jednak już po dwóch użyciach "wylądował" jako produkt do mycia pędzli. Moje włosy wyglądały po nim jak siano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie. Niestety tak to z tym bywa ;D Ja uwielbiam zapach tego szamponu♥

      Usuń
  3. Myję włosy szamponem dla dzieci Banki dwa razy w miesiącu dla jak najlepszego oczyszczenia skóry głowy - i to się u mnie sprawdza ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaki to szampon, ale tak jak pisałam nie wszystkie szampony dla dzieci muszą mieć wysokie pH. Dużo też zależy od porowatości włosów ;) Super, że się sprawdza ;)

      Usuń
  4. Bardzo przydatny post :) Kiedyś kupiłam szampon dla dzieci, bo podobno taki super fajny i zdrowy... w życiu nie miałam gorszego bubla. Moje włosy są suche, puszące i z natury mają tendencję do plątania i kołtunienia, po umyciu głowy szamponem Babydream spędziłam jakieś dwie godziny na czesaniu, nigdy więcej :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zadowolona, że się przydał :) No jedna z blogerek zaczęła tą modę na szampony dziecięce, które większości nie służą. Szczególne spustoszenie robią przy włoskach z wysoką porowatością ;)

      Usuń
  5. woow nie wiedziałam tego, ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio sprawdzałam ph szamponów, które posiadam. Odczyn ph babydreamu miał 6-7, w kierunku 7, facelle miał również między 6-7, ale już bliżej było do 6, szampony rypacze, które miałam (eva pollena, miałam dwie wersje- miód i rzepa) miały również ph między 6-7, shauma, którą używa mój tata i loreal, który wygrałam w konkursie to samo- 6-7... najniższe ph miał żel pod prysznic z alterry (czasem myję nim włosy, ma scs, ale przed tym jest gliceryna, więc teoretycznie łagodniejszy niż szampon), bo tylko 5 :) Więc nie wiem czy teoria, że szampony dla dzieci są złe przez inne ph jest dobra, bo większość szamponów drogeryjnych ma takie ph, nawet facelle, który teoretycznie powinien mieć odczyn kwaśny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No babydream ma odczyn zasadowy. Czasem jest tak, że lepiej działają te rzeczy które nie są przeznaczone do włosów. Ja spotkałam się z tą teorią dużo razy, ale na każdego coś działa inaczej i nie każdy szampon dla dzieci ma to zasadowe pH ;)

      Usuń
  7. Moje włosy z natury są trudne do rozczesywania. Szampon dla dzieci polecała mi znajoma, która była zachwycona z efektów. Ja użyłam szamponu raz i byłam przerażona. Włosy były sztywne, nie mogłam ich rozczesać. Od razu umyłam je innym szamponem. U mnie się nie sprawdził, ale pewnie zależy to od włosów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak jak napisałam pH szamponu dla dzieci jest ok 7 a skóra głowy to ok 5,5 wiec szampon dla dzieci nie bardzo nadaje się dla dorosłej skory głowy ;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć. Super, że jesteś ! Zostaw po sobie jakiś ślad, będzie mi bardzo miło ;)